The first holidays activities

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatu kepada hadirin dan hadirat sekalian.Pada hari ini saya dengan seikhlas hati nak share beberapa cerita dengan awak semua.Sebelum itu baca Bismillahirrahmanirrahim agar anda tidak terkezut apabila membaca entry saya kali ini.Cewahhh



So wassup people! Its school holiday now! For those yg tengah kerja tu please be jelly ok sbb kami dapat cuti lama.You all setakat dapat cuti sehari je time Hari Pekerja nak watpe.Tengok cam kami,kerajaan kasi cuti lama wooo. *buat cam aku takkan kerja nanti :p * I have a few stories here,banyak sangat yg even baru tiga hari start cuti.


Last sunday,27/5/2012 family aku ada buat kenduri bacaan tahlil untuk tok aku yg sejak kebelakangan ni makin tak sihat.Maklumlah,dah uzur.Suatu hari nanti kita pun akan jadi macam tu jugak.So baik kita tolong orang yg dah uzur ni supaya nanti bila kita dah uzur ada orang yg baik hati nak tolong kita balik *faham tak ni?*


Okey,setiap kenduri tahlil even kenduri mesti ada main things such food and water and gift rite? Hmm,aku rasa korang dah tahu dah benda ni semua -..- Untuk persediaan dari segi makanan,family aku dipertanggungjawabkan.That's mean me and my mom dipertugaskan untuk memasak.Kau percaya aku yg masak?
Nahhh bukti :p



*I masak sendiri ni ok!*


*Tengok jari I,sampai jadi hok gitu.Terkena banyak air.Emm pity me :/*


*Ibu jari den terkena pisau.Sakit woo*

 Untuk buat persediaan nak memasak ni bukan senang okey,100 orang yg nak makan.Apa kau ingat senang nak masak untuk 100 perut orang? Sejak khamis lepas mak aku bertungkus-lumus pergi cari bahan nak masak.Bukan apa,sekarang kan musim cuti,banyak kenduri,bila banyak kenduri,barang-barang nak masak ni lebih mudah kalau nak habis.Okey,me and my mom start masak hari sabtu.Whoops,pembetulan.Sebenarnya da beberapa jiran depan rumah and sebelah datang tolong kami sesikit cam hiris bawang,potong timun and e.t.c.


*periuk nasi untuk 100 orang makan*

Nasib jugak diorang datang,kalau tak,habis lah kami dibuatnya,tak menang tangan! Btw,hari sabtu kami masak sikit je cam tumis bawang and benda-benda yg patut.Yg lain kami buat hari Ahad sebab takut basi (Y) So again,for the next story just look up for the pictures lah eh? :D


*makanan dah nak habis pun,almaklumlah aku yg masak (Y)*


*makanan yg agak special pada hari itu*




*my mom and my jiran makcik-makcik tengah menjamu selera*



*my cousin and my bro yg dah tambah banyak kali n_nV*


Ohhhhhh.Sebelum I lupa,menu untuk kenduri ni ialah Nasi Tomato,nasi putih,ayam masak merah,daging masak kurma and masak hitam,jelatah berserta sos dan air anggur.Btw,bab air tu bukan aku yg siapkan.Bapak aku and and pakcik aku yg siapkan.Cousin aku yg perempuan ditugaskan kemas rumah except me! Haha.K haha,lepas ni nak kena balik kampung dekat Gerik pulak.Ada kenduri lagi.Tapi untuk kenduri dekat sana bukan aku yg masaklah sbb aku tak pro lagi.Hehehe. I think that was just for my entry,thanks for read it! Jumpa lagi! Assalamualaikum X