25.11.11 hari tuu aku ada masuk itu Jambori Pengakap.Aku masuk dan jadi peserta Jambori tu. Wuhuuu!!! Jerit tak ingat dunia* smpai hari ni aku tak boleh nak lupakan betapa susahnya aku nak dapatkan peluang untuk pergi Jambori tu sebab Jambori tu hanya 5 tahun sekali! *Kalau nak tunggu lagi 5 tahun pun belum tentu aku masih hidup :3 kem Jambori tu brlansung di Kem Telaga Batin,Seberang Takir, Kuala Terengganu, Terengganu Darul Iman. Kem ni seminggu. So banyak kenangan manis, masam, kelat dan pahit yg aku tempuhi sepanjang aku berada di sini.. xD

Intro
Sebelum aku dapat peluang untuk pergi Jambori ni memang banyak perkara yg mempengaruhi aku. First. Kalau diikutkan memang aku takdapat pergi sbb banyak sangat masalah. Tapi Kak Pah,Idayu,Lia,Hanani,Atikah dan Ridzuan sentiasa bagi sokongan kat aku *Thanks kawan* dan akhirnya masalah settle. Aku akhirnya melencong ke Terengganu tu untuk kali ketiga. Hehe. Yeah! Hentak kepala atas keyboard!

Isi Kandungan

Okay. Aku dari kontinjen Penang,Daerah Barat Daya. Barat daya hantar 20 orang gitu je. Tak banyak pun.

Penang pulak 160. Sikit kan? Biaselah.Penang tak sebesar Terengganu yg boleh kontinjen sebayak 500 bg setiap daerah.Fuhh..Memang banyak lah kan? Kalah Pahang! Tsk Tsk

Perjalanan kami dari Penang ke Terengganu mengambil masa 12 jam. Kau tau tu 12 jam? Lama tak? Tak lansung. Aku dah biasa dengan jalan tu semua. Pakcik yg bawak bas tu kira tak bape ok lah sebab dia hisap rokok. Kawan kawan aku semua tak perasan time dia hisap rokok sampai lah aku bgtahu diorang.Tu pun tak boleh bau ke?Aku yg duk kat belakang pun boleh bau. Ish Ish.Then kami sampai Terengganu..dalam pukul 5 lebih gituew. Time tu kami dah ada kat Besut.Akak aku kata..dari Besut nak ke Kuala Terengganu tu tak lama,sejam lebih gitu je. Aku?Ok je.. Steady..Tapi permasalahannya kami tak sampai K.T dalam masa sejam lebih.Dua jam lebih adelah! Tau? Pakcik bas kerja hisap rokok. Lepas tu kami rehat,makan and perform our solat.Then baru teruskan perjalanan.So jangan tanya kenapa kami sampai lambat





Hari pertama 
Around 7pm gitu kontinjen Penang telah selamat sampai ke Kem Telaga Batin..Amin..Alhamdulillah..
Sampai sampai tu nak cari parking bas gila susah .Kesian pakcik bas* Tapi takpa.tak sampai 10 min.Dah jumpa.
Then kami terpaksa berjalan kaki sejauh 5.5555 cm batunya untuk ke tapak perkhemahan. Dah lah malam.Aku tak nampak. jalan jauh pulak tu! Eyyy.. Geram !  Nasib bila dah sampai tu nasib ada makcik yg tolong sediakan makanan* free * untuk aku  kami. Aku yg tak lalu makan pun makan sbb sayangkan makcik tuu. Muah :* 
Lupa.kami dapat makanan tu setelah penat mendirikan khemah. After that..tidur keletihan.. ***** ZzzzzZZZZz


Hari kedua
Hari kedua tak banyak benda best. Membosankan adelah! haiyyaaa.. Time ni kami relaks. Buat perak kejap datang Terengganu. Shopping makanan macam unta masuk bandar. tZKKkkk ==
hari kedua ni jugak siangnya teramatz lah panasz smpaikan aku yg duk kat dlam khemah boleh jd gila. Haha :P
Tapi tanpa disangka..malamnya hujan turun dengan lebat sekali.. Ya Allah. Nikmat tu :*

Hari Ketiga
 Pukul 3 pagi lagi aku dah bangun.. Letih woo..bangun time2 macam tu.. Dahlah habis semua barang basah.Baju,Seluar lah kemende lah..semua basah..Dah tu pukul 5 kena bangun pagi. Dapat2 pulak harituu kena buat aktiviti lasak sebab aku kumpulan Oren.Ayoo..Bertambah letih aku dibuatnya..Tapi takpe! dalam aktiviti lasak tu aku buat flying fox! First time tuu.. Dah lah tinggi..Rase macam orang tak siuman pulak bila kena buat benda tu.Hehe. Tapi untunglah! Bukan semua orang boleh buat flying fox tu! Dah tu dapat sayap! Woooww... best derrr.. 
p/s Kesian kat diorang yg takmau menunggu tu. Hehe

Untuk sesi petang pulak ada aktiviti lawatan..
Bas no 27 termasuk dalam orang orang yg aku tak kenal ! Oh Yeah! ==


L.O bas aku yg pengakap udara tu. Kalau kau tak kenal hentak lah muka kau tekan google shearch.*

Kalau kau dah baca entry aku ni kau senyap2 ah. Mamat ni tak tau yg aku curi gambar dia. Nanti tak pasal2 aku kena nanti . Tsk Tsk == Ok. Baik aku mintak maaf. Maaf * Ayat bodek ni **** Blink Blink :D
L.O aku ni baik. Tak jahat. Tak makan orang.Dia ni polis trafik terbaik.Hehe. Kesian mamat ni doe ==

Hari Keempat dan Kelima
Dua hari tu juga kami kumpulan Oren relaks je.Takde aktiviti exstreme utk kami.So goyang kaki. Main permainan tradisional and kraftangan. This activity is so nothing.Permainan tradisional just membuatkan aku teringat akan apa yg mama aku ajarkan kat rumah and kraftangan just warnakan batik and blabla aktiviti yg aku suka tapi malas nak cerita.




Nampak gambar kat atas tu?Tak nampak panjang umur lolz.Hehe. Three girls up there.The centre is my beloved sister.Wan Nur Madihah namanya.Sometimes I call her Kak Didi whenever idk why I call her Kak Didi.Maybe sebab kawan kawan dia semua panggil Didi kot.Entahlah.Tapi around two days ni aku memang ada jumpa dia.Eh.kami nak jumpa bukan senang tahu..Kalau takde jambori ni maknenya..kami tak jumpa lah..Sebab akak Didi ni stay Terengganu.Aku pulak Penang.So bukan senang senang boleh jumpa.Time kami nak jumpa kat Jambori tu pun susah jugak.Disebabkan Kak Didi ni jadi L.O bas sama mcam Abg Ikh nak jumpa pun agak susah *entah bape banyak susah* lah sebab diorang ni VVIP,padehal aku peserta je.First date kami dekat bawah lampu spotlight kat dewan.Kak Didi yg cadangkan.Bila aku dapat jumpa dengan Kak Didi badan aku menggeletar.Taktau kenapa.Tapi kami tak boleh borak lama sebab Kak Pah tunggu kat surau untuk solat..Second date kat tempat sama,badan aku dah tak menggeletar.Time ni kami borak banyak sampai lah satu saat tu aku terpaksa lepaskan Kak Didi pergi... Humm.Rase cam nak menangis je time tu.Perasaan aku hanya Allah yg tau.Betapa aku sayangkan mak cik sorang ni. Dia sanggup terima aku sebagai adik dia.Amin... 
Kejap.Asal aku terasa nak keluar air mata ni?Oh yeke? Mintak tisuuu :* 
Malam nak tido pulak..Kami tidur kat dewan sebab khemah aku dah jadi macam Pulau Betong :)




Hari Keenam
Hari keenam?Ya Allah.Betulke dah hari keenam ni?Apa?Aku taknak balik Penang!!! Best stay sini!! Kawan kawan aku yg lain pun sama..Masing masing taknak balik.. Jangan kata aku je.Semua peserta boleh dikatakan taknak balik.Tu pun aku tau lepas balik Penang bukak fb. Aiyzz.Tapi takpe lah..Oitt.Mana boleh takpa? Aku taknak balik! Adik beradik aku berlungguk kat sini *padehal 3 je* .Aku nak stay dengan diorang. Faham tak? Ohh..kawan aku kata aku gila *** Hari keenam ni tak banyak yg aku buat..Just menilau satu tapak jambori tu.then pergi beli makanan..Ambik baju kat dobi and blabla. Nak jumpak Kak Didi pun dah tak boleh sebab Kak Didi dah tak jadi L.o :( So..nothing on this paragraph* betulke aku eja?